Alexander Hermanssons Flippy ville göra skärmfritt coolt med Youtube-serie – sålde 1,5 ton pennor på tre veckor

Otis Ingelstam, Alexander Hermansson, Cornelis Olsen och Marcus Söderberg – teamet bakom Flippy som sålde 1,5 ton pennor på tre veckor

Men eftersom de insett att förbud bara gör det mesta mer spännande bestämde de sig för att göra en Youtube-serie där barnen får göra något själva, i det här fallet lära sig rita. 

“Detta satte då scenen till att bygga en digital plattform och ett varumärke som ska göra "skärmfritt coolt igen" och där målet är att växa strukturerat med bra produkter och rätt samarbeten”, säger Cornelis Olsen. 


Första produkten blev en penna och försäljningen började i mitten av november. Tre veckor senare var hela lagret tömt när 1,5 ton pennor hade sålts till ett värde av 900.000 kronor.

“De sista dagarna var mitt i julhandeln och hade vi haft ett större lager hade vi nog sålt lika mycket till, det är jag säker på”, säger Cornelis Olsen.